Forfatterspirer i 2.klasse     

En populær aktivitet både i 1.klasse, men i særdeleshed her i 2.klasse. Nu kan børnene selv skrive teksten til bøgerne, kun et par enkelte elever skal stadig diktere for mig, hvad de vil skrive - og så skrive efter det, jeg har skrevet.

Jeg har ændret på rammerne i forhold til aktiviteten i 1.klasse. Dengang producerede jeg færdige bøger med kartonomslag og tomme sider. Men nu.....

..... laver vi harmonikabøger - og DET er super.

En harmonikabog består af en eller flere A-4 tegninger med tekst. Altså en tegning, der fylder en hel liggende A-4 - hvorpå der også er skrevet en tekst. Siderne foldes nu på midten, hvorefter de bagside mod bagside limes sammen til en bog. Den bliver en smule klodset og skæv, men har i høj grad også sin charme.

Bøgerne samles i klassen - de kan evt. læses højt for de andre (og i hvert fald for læreren). Jeg opfordrer altid børnene til at gøre noget ekstra ud af bøgerne, så de ikke bare er tju bang færdige!!!

Man kan vælge et fælles emne - man kan også bruge det som værkstedsaktivitet/ekstraopgave...

DET DUR!